Tegnap a tervezettol elteroen kocsival erkeztem Hospital de Orbigoba. Ugyanis kiderult, hogy Felippe delutan 6-kor egyebkent is idejonne. Astorgaban pedig hirtelen annyi zarandok lett, hogy talan hasznomat vettek, hogy ott maradtam egy kicsit. 

Igy delelott meg tudtam nezni a Katedralist, ami ugyanugy lenyugozott, mint tavaly amiben jartam. Nagyon picinek erzi magat az ember. Vegig setalhattam a piacon ahol a zoknitol a finom sonkaig minden kaphato epp ugy mint nalunk. Aztan delutan segitettem az albergueben, mert akkor jott egyszerre a sok zarandok. Volt harom magyar zarandokunk is, amig ott voltam. Igazan jo erzes magyarokat fogadni, megertem Dorat most mar, hogy miert olyan kulonosen fontos neki. 

Kb fel hetre Felippe athozott Hospital de Orbigoba. Itt az albergue nagyon-nagyon mas, mint Astorgaban. Joval kisebb es nagyon regi. De nagyon-nagyon hangulatos. Rengeteg zarandok vagy csak turista is, bejon, korulnez, fotozkodik, pecsetet kernek. 

Ket munkatarsam van Li Koreabol,o mar 15 eve el Spanyolorszagban. Amikor befejezte hazajaban a munkajat, elovett otthon harom papirlapot, rairta Romat, Parizst es Madrid nevet, feldobta, es amit elkapott oda jott el masfel evtizede. Azota itt el. Spanyolul termeszetesen folyekonyan beszel. Angolul kicsit, bar szinte mindent megert. Gyakorlatilag o lett a tolmacsom. 

A masik munkatarsam Pepe, o sevillai. Nagyon halas vagyok neki, mert nagyon turelmesen tanitgatja nekem a spanyolt, azt hiszem kicsit tobbet is nez ki belolem, mint amit meg tudok  jegyezni. De hat... teher alatt no a palma. Meg setalni is elhivott, de nagyon fujni kezdett a szel. 

IMG_1724.JPG

Tegnap este megismerkedtem Don Manuellel, aki az albergue vezetoje. Egyutt vacsoraztunk Don Manuel, Pepe, es en. Probalt beszelgetni velem tobb-kevesebb sikerrel, de vegulis eltelt a vacsi is. 

Es akkor most, hogy az ismeroseim elborzadjanak: PARADICSOMOS tesztat ettem es TENGR GYUMOLCSEI-s paellat.  EEEENNNN!!!! Osszessegeben veve finom volt. Pepe nagyon jo szakacs. 

Li megdicsert, hogy hamar vegeztunk a takaritassal. El is kezdodott igy a napunk.

Az egyetlen dolog, ami nagyon nem konnyu az a hideg. Amikor dolgozok es mozgok, akkor nem gond, mert akkor nem fazok. De ha leulunk a peregrino fogado reszben, hat ott nem eleg a 4-5 reteg ruha. Most delutan meg esett is egy picit. Nagyon-nagyon hideg van.

Egyebkent tegnap ejjel egy hat fos szobaban aludtunk, de matol elvileg csak a mi kettonk szobaja lesz Li-vel. A peregrinakkal egy teruleten van es nincs zarja. Ez annyira nem jo, mert sok a sima turista is, es az esetleges ertekeket nem lehet biztonsagban tudni teljes mertekben. Nem jellemzo az utra a lopas, de nem is kizart sajnos. Meg itt tenyleg sok a csak turista korbenezo. 

A szemhelyamnak sikerult mara begyulladnia, azt hittem mar befejezte, ugyhogy ujra kenegetnem kell, de hat ez van. Egyebkent jol erzem magam, majd igyekszem jelentkezni ujra amint lehet. 

Jajjj, nem szabad elfeledkeznem az elso magyar itteni vendegemrol Evarol, aki itt vart, amikor tegnap megerkeztem. Ugyan azt mondtak neki, hogy itt nincs magyar hospitalera, de o kitartott es meg is talaltuk igy egymast. Ma reggel tovabb indult Astorga fele, ha minden igaz mar ott kell lennie mostanara. Tegnap jot beszelgettunk az egyik barban, mert ott legalabb meleg volt. 

Remelem hamar lesz megint magyar zarandokom. :) Nagyon jo erzes! :)

 

 

Szerző: Kwind  2012.05.01. 15:28 8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino-hospitalera.blog.hu/api/trackback/id/tr274482468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aniko1010 2012.05.01. 19:15:53

Kedves Klári!(alias hospitalera)
Jó hallani felőled és olvasni a történéseket. Biztos hamar "felveszed a fordulatot" és élvezed a munkád, az ottlétet. Küldünk sok meleget, mert itt abból van "sokk".
Várjuk a további híreket. Ja és gratula a paela leküzdéséhez.:))
A+Z

victoria70 2012.05.02. 17:20:58

Szia!!!
Jaj, de jó, most vettem csak észre,hogy írtál, már nagyon vártam a híreket. Nagyon sokat-sokat gondoltam/gondolok Rád!!!! Küldünk egy kis meleget, jó? :DD Kánikula van......

papaleone 2012.05.02. 19:12:24

Klári!

Ne aggódj! Hozom már a meleget, olyan nehéz a zsákom mintha sok-sok meleg lenne benne! Itt már 18-20 fok van. Tolom magam előtt!

További jó munkát!

Camino Interior · http://caminointerior.blog.hu 2012.05.02. 23:28:25

jesszum, pesten meg 33 fok volt tegnap!
te meg elmész egy mediterrán országba fázni...

Kwind 2012.05.04. 12:48:10

@Aniko1010: Kuldj lecci de ha lehet expressz, mert itt tovabbra is megfagyunk. :)

Kwind 2012.05.04. 12:49:33

@victoria70: Viki, ha itt lennetek, legalabb a rohogestol melegednenk. Ki kene probalni neked is, jovore mondd meg a Gusztinak, hogy itt a helyed. :)

Kwind 2012.05.04. 12:50:33

@papaleone: O te szegeny, nagyon nehez? A vegen hoztad a fotoallvanyt? Mi itt a pici melegnek is nagyon orulnenk am! :)

Kwind 2012.05.04. 12:53:15

@Camino Interior: Egy kedves ismerosommel azon viccelodtunk, hogy "nem vagy te normalis, elmesz idegen orszagba takaritani. Mondom plane ingyen." No arrol nem volt szo, hogy ez a mediterran orszag az eszaki sarkrol hozatja a hideget.... :)
süti beállítások módosítása